Mange av de globale problemene vi står overfor i dag har røtter i dårlig ledelse av leverandørkjeder. Uoversiktlige og komplekse kjeder gjør det mulig for uærlig aktører å skjule moderne slaveri, unødvendige utslipp, korrupsjon, og farlige arbeidsforhold. Dette gjør også at slike aktører kan snike inn produkter som ikke oppfyller sikkerhetskrav eller kvalitetskrav i leverandørkjedene til ellers ærlige ansvarlige bedrifter.
Orixe ble grunnlagt med mål om å gi bedrifter verktøyene de behøver for å handle ansvarlig, og for å gi innkjøpere muligheter til å kreve sporbarhet gjennom hele leverandørkjeden.
Vårt mål er å bidra til en bedre og tryggere verden gjennom å gjøre det lett å sette høye standarder til leverandørkjeder. Med full innsikt og oversikt er det lettere å kreve at bærekraftige og etiske prinsipper blir overholdt.
Orixes software sørger for etisk ansvarlige transaksjoner i hele leverandørkjeden, og at sluttprodukter blir satt sammen av komponenter produsert av bedrifter som oppfyller internasjonalt anerkjente etiske standarder.
Orixe AS ble startet i 2018. Idéen dukket opp som respons på en hendelse hvor en norsk bedrift la mekre til at en mangeårig leverandør av elektriske komponenter hadde levert varer med falske opphavssertifikater. Kostnadene forbundet med å fikse problemet ble så høye, både for bedriften og klientene de solgte varer videre til, at administrerende direktør bestemte seg for at noe måtte gjøres.
Etter mye diskusjon om mulighetene for å lage et system for kontroll og styring av produkter i leverandørkjeden bestemte Gunilla F. Grimsgaard seg for å grunnlegge Orixe for å løse problemene som mange leverandørkjeder står overfor i dag. Ved å sørge for etisk og miljømessig ansvarlighet i leverandørkjeden kan du også gjøre en forskjell.
Orixe teamet består av en perfekt blanding av ungt og forsynt, og erfarent og profesjonelle. Med godt samarbeid, høy energi og et åpent inkluderende arbeidsmiljø sørger vi for effektivitet og tydelige resultater.
En på teamet vårt kontakter deg så raskt som mulig.
Felt markert med en asterisk (*) er du nødt til å fylle ut.