Ved å klikke på "Godkjenn alle informasjonskapsler" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringstiltakene våre. Se vår Personvernerklæring for mer informasjon.

Trenger du å godkjenne leverandører raskt?

INNKJØP

Spar tid og ressurser med Orixe

Med Orixe Trace og Audit sparer innkjøpsavdelinger både tid og ressurser på prosessene sine. De smarte modulene gjør leverandørgodkjenning, sikring at varer er korrekte, og oppfølging hvis problemer oppstår, både raskere og grundigere.
A picture of the chain history in the orixe platform.

Ekte varer og riktig dokumentasjon

Orixe Trace lar deg sikre at produktene du mottar er ekte, og at de er tilknyttet virkelig og verifiserbar dokumentasjon. Ved innkjøp kan man enkelt eksportere ordreinformasjonen fra ERP-systemet sitt til Orixe, denne blir da sendt til leverandør som godtar transaksjonen. Alle ordredetaljer blir da lagret i Orixes blockchain, for å forhindre at den kan endres i ettertid. Når leverandør sender ut ordren kan de laste opp Certificate of Compliance og andre produktsertifikater som elektroniske vedlegg.

Leverandør kan også gjøre endringer i ordredetaljene dersom det er behov for dette, dersom dette blir gjort vil innkjøper kunne godta endringene før varen sendes. Når varen mottas kan den enkelt sammenlignes med informasjonen lagret i Orixe, for å sikre at produktet oppfyller kravene som er avtalt, og at sertifiseringen er korrekt. Dette gir en god forsikring om at man mottar riktige varer, og det beste er at det ikke behøver å være vanskeligere enn å trykke på en knapp for å eksportere informasjon fra ERP-systemet, og så scanne en QR-kode ved mottak for å verifisere mot informasjonen i Orixe Trace.

Vær sikker på at hele leverandørkjeden støtter dine ESG mål

Med full kontroll over produktdetaljer i Orixe Trace, og leverandørgodkjenning i Audit, blir det lettere å stille krav til leverandørers rutiner og prosesser slik at de støtter opp under dine bærekraftsmål. Du kan bruke Orixe Trace til å sørge for at spesifikke materialer holdes ute av sluttprodukter, eller Audit for å godkjenne produksjonsmetoder og utslippshåndtering.

Åpenhetsloven? Orixe kan hjelpe!

Orixe plattformen er også bygget for å støtte opp under arbeidet som bedrifter må gjøre med Åpenhetsloven. Vi har designet funksjoner som støtter opp under innkjøp, og samarbeid med andre avdelinger for å sørge for at prosessen med å utføre aktsomhetsvurderinger blir enkel og effektiv.
les mer

Innsikt i flere ledd

Informasjonen som lagres i Orixe Trace følger med ordren, helt fra punktet i leverandørkjeden hvor informasjonen registreres. Dette betyr at i leverandørkjeder med flere ledd får man innsikt i informasjonen registrert i tidligere ledd. Fordi dette lagres i blokkjeden kan man også være sikker på at informasjonen ikke har blitt endret i ettertid.

Forretningssensitiv informasjon skjules, men når man mottar en ordre kan man alltid spore hvilke land den har vært tidligere, opprinnelsesland, batch nummer, og all annen informasjon man har behov for om ordren. Sertifikater kan også følge med hele veien opp, slik at man ikke behøver å printe dem ut og scanne dem inn igjen mange ganger - noe som gjør det lett å verifisere.

Våre brukere

Jeg bruker Orixe til å forsikre meg om at alle våre leverandører følger kvalitetsstandardene våre og til å forsikre meg om at vi bruker godkjente leverandører. Det er mindre tidskrevende for begge partier.
- Kristoffer, Logistikk
Det er enkelt å bruke. Spesielt med knappen som gjør at man enkelt kan flytte informasjon fra Navision til Orixe.
- Kristoff, Lager

Leverandørgodkjenning går raskere med Orixe

Med Orixe Audit er det lett å forhåndsgodkjenne nye leverandører. Ved å lage et digitalt revisjonsskjema for leverandørgodkjenning, har man alltid en ferdig mal som kan sendes ut med kun et par tastetrykk. Skjemaet kan tilordnes en utløpsdato, slik at man alltid har kontroll på når godkjenningen av en leverandør utløper, og de må sjekkes på nytt.
Når leverandør har besvart spørsmålene vil man kunne sette en status - godkjent, ikke godkjent, eller betinget godkjent. Man kan legge inn kommentar på statusen, og alle på teamet kan til en hver tid ha oversikt over statusen, og betingelsene. Ikke bare gjør det prosessen raskere, og unngår mailing frem og tilbake, men man får all informasjonen på ett sted, og det er enkelt å sørge for at man kun anvender godkjente leverandører.

Leveringsproblemer? Slik kan Orixe hjelpe

I krisesituasjoner kan det være nødvendig og raskt få tak i en ny, alternativ, leverandør for å kunne ferdigstille et produkt til en kunde. I noen situasjoner kan dette føre til at man slurver med kriteriene for å godkjenne leverandører, slik at man kan sikre en leveranse. I følge en rapport fra Ivalua og Procurious har 32% av innkjøpsteam havnet i en slik situasjon.
Med en fast rutine og mal for godkjenning av leverandører i Orixe Audit blir det lettere for innkjøpsteamet å overholde de kriteriene man er enige om skal gjelde for leverandører, uavhengig situasjon. Den digitale arbeidsflyten gjør at godkjenningen går raskere, og reduserer mengden korrespondanse som behøves.

Vær sikker på at leverandører oppfyller dine kvalitetskrav

Siden ordredetaljer, godkjenning av leverandører, og informasjon om mottak registreres i Orixe, er det lett å følge opp leverandører dersom produkter ikke overholder avtalte kriterier. Hvis produktet man mottar ikke overholder de avtalte kravene, er det enkelt å vise til hva som har blitt godtatt som gjeldene kriterier. Ved kun å bruke godkjente leverandører, og spore reisen til alle leveranser kan du med Trace og Audit lett sørge for at alle produktene dine overholder avtalt kvalitet.

Sporing med Orixe gjør utbedring av feil enkelt

Med Orixe Trace kan man være sikker på at leverandører kan spore feil tilbake til tidligere ledd, for å løse opp i problemer. Dette gjør det lettere å identifisere og holde de riktige delene av leverandørkjeden ansvarlig. Med Audit kan man også sende ut oppfølgingsrevisjoner for å sette i gang tiltak. Disse kan ha utløpsdatoer, og skreddersys til situasjonen, for å gjøre arbeidet mer effektivt.

Alltid vit hvor varene dine kommer fra
Gratis for leverandører
Alle sertifikater på ett sted
Sørg for at alle produkter overholder dine kvalitetskrav
Loggfør leverandørkjeden i alle ledd
Jobb kun med godkjente leverandører

Vår blockchainteknologi sikrer 100% dataintegritet

SLIK VIRKER DET

Tilbud

En på teamet vårt kontakter deg så raskt som mulig.

Felt markert med en asterisk (*) er du nødt til å fylle ut.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
+47 64 80 90 15
sales@orixe.no
Orixe AS, Gamle Drammens vei 40, 1369 Stabekk, Norway