Ved å klikke på "Godkjenn alle informasjonskapsler" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringstiltakene våre. Se vår Personvernerklæring for mer informasjon.
Med Orixe sparer lageravdelinger både tid og ressurser på prosessene sine. De smarte modulene gjør varemottak raskere og grundigere, og sikrer at leveranser er korrekte. Ved å implementere Orixe Trace som del av lagerprosessen forhindrer man falske varer, sikrer kvalitetsprodukter på et tidlig stadiet, og man får bedre overblikk over inventar.
Ekte varer og riktig dokumentasjon
Orixe Trace lar deg sikre at produktene du mottar er ekte, og at de er tilknyttet virkelig og verifiserbar dokumentasjon. Ved innkjøp kan man enkelt eksportere ordreinformasjonen fra ERP-systemet sitt til Orixe, denne blir da sendt til leverandør som godtar transaksjonen. Alle ordredetaljer blir da lagret i Orixes blockchain, for å forhindre at den kan endres i ettertid. Når leverandør sender ut ordren kan de laste opp Certificate of Compliance og andre produktsertifikater som elektroniske vedlegg.
Leverandør kan også gjøre endringer i ordredetaljene dersom det er behov for dette, dersom dette blir gjort vil innkjøper kunne godta endringene før varen sendes. Når varen mottas kan den enkelt sammenlignes med informasjonen lagret i Orixe, for å sikre at produktet oppfyller kravene som er avtalt, og at sertifiseringen er korrekt. Dette gir en god forsikring om at man mottar riktige varer, og det beste er at det ikke behøver å være vanskeligere enn å trykke på en knapp for å eksportere informasjon fra ERP-systemet, og så scanne en QR-kode ved mottak for å verifisere mot informasjonen i Orixe Trace.
Enkel arbeidsflyt
Når man implementerer Orixe Trace behøves det lite endring fra lageravdelingens side. Lagermedarbeidere behøver kun scanne en strekkode eller QR-kode generert av Orixe som er vedlagt forsendelsen når de utfører mottak. Ved å gjøre dette får de oversikten over produktdetaljer lagret i Orixe, og kan godkjenne leveransen. I tillegg kan produktinformasjonen vises dersom man søker opp leveransen med produkt ID eller forsendelses ID i Orixe Trace.
Åpenhetsloven? Orixe kan hjelpe!
Orixe plattformen er også bygget for å støtte opp under arbeidet som bedrifter må gjøre med Åpenhetsloven. Vi har designet funksjoner som støtter opp under innkjøp, og samarbeid med andre avdelinger for å sørge for at prosessen med å utføre aktsomhetsvurderinger blir enkel og effektiv.
Orixe Traces gir deg bedre kontroll over leveransene og transaksjonene i leverandørkjeden din, noe som gjør det vanskelig for leverandører å sende piratkopierte varer eller varer som ikke overholder dine spesifikasjoner. Hvis uhellet først er ute gjør verifiseringsprosessen med Orixe Trace på lagernivå det enkelt å merke problematiske varer tidlig i prosessen. Dette gjør det mindre sannsynlig at de ender opp i sluttprodukter og leveranser til kundene dine, som kan spare store kostander.
Our users
It is quite easy to use. Especially with the button that you can use to just move from Navision to Orixe.
- Kristoff, Warehousing
Strømlinjet implementering
Vi har sørget for at integreringen av Orixe skal være så enkel som mulig. Orixe plattformen bruker standard APIer som gjør at den enkelt kan kobles og kommunisere med de fleste ERP-systemer. Arbeidsflyten for lagermedarbeidere endrer seg så lite som mulig, og det eneste som kreves er at det blir gjort en scanning, eller registrering manuelt, i Orixe ved mottak av varer. Vi i Orixe bistår i prosessen hele veien, for å sørge at implementasjonen er så effektiv som mulig.
Orixe styrker innkjøp
Med Orixe Trace blir ordredetaljer, sertificater, og transaksjonsinformasjon trygt og sikkert registrert. Dette gir deg tilgang på alle dataene du trenger til å stille krav til leverandører, og sjekke at disse overholdes. Og med våre smarte digitale revisjonsløsninger blir leverandørgodkjenning enkelt!