Orixe Audit modulen er en SaaS som er et enkelt og kraftig verktøy for og mer effektivt revidere og administrere leverandører. Denne modulen er designet for å støtte arbeidet som utføres av kvalitetssikrings- og kvalitetsstyringspersonalet, blant annet innen innkjøp og leverandørledelse.
Orixe Audit sørger for at mindre tid blir brukt på å organisere og få oversikt over leverandører og utarbeiding revisjonsdokumenter. Den gjør det også enkelt å følge opp leverandører i forbindelse med Åpenhetsloven og annen compliance lovgivning.
Modulen er nettleserbasert og integreres enkelt med dagens ERP-systemer og rutiner. Hovedfunksjonene i modulen er automatisk revisjon, og en effektiv og intuitiv oversikt over leverandører. Brukeren kan selv lage tilpassede automatiske revisjonsskjemaer inne i modulen, som vil bli sendt til utvalgte leverandører ved bestemte intervaller. Dersom leverandøren returnerer et utfylt skjema, kan du godkjenne, avvise eller betinget godkjenne leverandøren inne i Orixe Audit.
En leverandørs status kan settes til å utløpe etter et angitt intervall, eller på en bestemt dato – noe som igjen kan utløse automatisk sending av et nytt revisjonsskjema. Det er også enkelt å søke etter spesifikke leverandører og se den nåværende statusen deres, og alle ansatte med tilgang til en av bedriftens Orixe brukere vil kunne verifisere statusen til en leverandør på et øyeblikk.